ساخت شیشه مشجر یا طرح دار یا ... در فوتوشاپ

سلام .
یک آموزش بود چندی پیش ترجمه کردیم برای سایتی دیگه . البته ترجمه که نمیشه گفت چون مطلبی نداشت که ترجمه کنم .
اما دیدم بسیار کاربردی هست به خصوص برای عزیزانی که سه بعدی کار میکنن برای همین دیدم اینجا هم بزارم حتما استفاده میشه .
معمولا رندر شیشه زمان زیادی میبره به خصوص زمانی که شیشه دارای برجستگی یا فرورفتگی یا به اصطلاح شیشه مشجر باشه .
الان با هم یاد میگیریم که چطوری با فوتوشاپ یک شیشه مشجر یا بلور شده بسازیم .

این عکس را در نظر بگیرید :


در اصل یک رندر سه بعدی هست .
همونطور که میبینی یک شیشه معمولی بین اجسام وجود داره .
پشت شیشه ما صندلی داریم دیوار و تابلو رنگی داریم و فضای با نور زیاد و ...
علت انتخاب این صحنه اینه که ببینید با هر عکسی میشه این کار را انجام داد و ...

اول توضیحی بدیم راجع به عمل ماسک کردن یاmask
تصاویر ماسک تصاویری هستند معمولا تشکیل شده از دو رنگ سیاه و سفید که رنگ سفید برای نمایش بخشهای مورد نظر ما و قسمتهای سیاه رنگ برای مخفی نگه داشتن دیگر قسمتها میباشد .
برای اینکه مفهوم ماسک را بهتر متوجه بشید میتونید به تصویر زیر نگاه کنید :


برای اینکه لایه ماسک مورد نظرمون را بسازیم ابتدا از لایه عکس به صورت کپی یک لایه جدید بسازید .
خب حالا بر روی آیکون ماسک کلیک کنید تا لایه ماسک بر روی لایه جدید شما ایجاد شود .
حال قسمتهایی که نیاز به آنها نداریم ( اطراف شیشه ) را به رنگی مشکلی در آورید ( برای این کار از ابزار پینت یا برش یا سطل رنگ و ترکیبی از ابزارهای مختلف میتونید استفاده کنید .
خب حالا ما تو این لایه جدید شیشه را داریم که ماسک شده .


الان دو تا لایه داریم . لایه شیشه یا همون ماسک شده را انتخاب کنید تا بتونیم روش مانور بدیم .
فعلا با تنظیمات پیش فرض خود فوتوشاپ میریم جلو و تاثیر فیلتهای مختلف را در این زمینه میبینیم .
پیشنهاد میکنم از این فیلتر همیشه استفاده کنید تا زمان اضافی صرف ساخت شیشه نکنید .

در پایین میتونید تاثیر فیلترهای مختلف را در این کار و بر روی شیشه ببینیم :

فیلتر lens blur با اندازه 20 در حالت uniform


فیلتر lens blur با اندازه 40 در حالت gaussines


فیلتر Glass با تکسچر blocks



فیلتر Glass با تکسچر frosted



فیلتر Glass با تکسچر canvas



فیلتر spatter



فیلتر glass در حالت tiny lens




و تمام ...
این آموزش درسته که گفتم برای سه بعدی کارهای عزیز خیلی مناسبه اما دلیل نمیشه که گرافیست های دو بعدی ازش قافل بشن .
امیدوارم آموزش خوبی بوده باشه .



برچسب‌ها:
نویسنده: مصطفی



";